IJs op de speelplaats... als buitenschool moeten we daarvan gebruik maken om dit toe te passen in de lessen.
Wij hadden het in de rekenles over de 'oppervlakte'. Als wij glijden, dan glijden wij over de oppervlakte van de speelplaats. Dit oppervlak was vandaag bedekt met ijs.
De klas werd in groepen van 4 verdeeld. Per groep ging er één iemand glijden, de rest van de groep mocht meten hoever die persoon was gegleden.
Aan de volgende in de groep om te proberen om verder te glijden.
De leerlingen gleden, gingen aan de slag met de meter en hadden ook plezier.
Daarna werden er in het werkboek nog oefeningen rond de 'oppervlakte' gemaakt.
Wij hadden het in de rekenles over de 'oppervlakte'. Als wij glijden, dan glijden wij over de oppervlakte van de speelplaats. Dit oppervlak was vandaag bedekt met ijs.
De klas werd in groepen van 4 verdeeld. Per groep ging er één iemand glijden, de rest van de groep mocht meten hoever die persoon was gegleden.
Aan de volgende in de groep om te proberen om verder te glijden.
De leerlingen gleden, gingen aan de slag met de meter en hadden ook plezier.
Daarna werden er in het werkboek nog oefeningen rond de 'oppervlakte' gemaakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten