Pompeï en zijn vulkaanuitbarsting in 79 na Christus, dat was de inspiratie van onze les van vandaag.
Als echte archeologen gingen we op zoek naar vondsten uit die tijd.
De leerlingen kregen al de opdracht om van thuis uit een voorwerp mee te brengen waarvan het materiaal of de vorm hen aansprak.
Als echte archeologen gingen we op zoek naar vondsten uit die tijd.
De leerlingen kregen al de opdracht om van thuis uit een voorwerp mee te brengen waarvan het materiaal of de vorm hen aansprak.
Zo werd een hoorn, ' de mierenattractie', een schoen ' de teledrukker' , een pluchen konijn ' het klerenbeestje' ... .
Tijdens deze oefeningen hadden de kinderen vooral hun fantasie nodig.
Tijdens deze oefeningen hadden de kinderen vooral hun fantasie nodig.
Een andere opdracht was om per 2 een klein stukje toneel te maken rond 2 archeologen. Die 2 archeologen waren elkaars tegengestelde, bijvoorbeeld de slimme en de domme, de blije en de verdrietige... .
Goed gewerkt vierde leerjaar!
Goed gewerkt vierde leerjaar!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten